smulansvarld

Alla inlägg under april 2012

Av smulansvarld - 7 april 2012 11:17

Jag kunde ju inte låta bli att retas med syster på morgonkvisten, men kanske var jag lite för mkt och tänjde lite väl på gränserna .


Vi låter väl bilderna tala....



  

...hej syster,vad gör du?


  

...kom igen, nu leker vi!


  

...men hallåå! Kom igen!


  

..okej, då blir det ögontvätt...


  

...men var lite medgörlig nu då!


  

..herre jisstaness,vad sur hon var då??


  

...men kom igen,vi kan väl leka!


  

...snälla det är ju påsk och allt!?


  

...om vi delar på herr Sork då?


  

...Oj oj! Surare syster får man väl leta efter!? Och jag som baaara ville vara lite påsksnäll....  




Hej hopp!








Av smulansvarld - 7 april 2012 08:40



                                   GLAD PÅSK!



                                            

Av smulansvarld - 6 april 2012 13:08

Usch och tvi vilket väder! Blev en påtvingad skogsrunda nu på fm och det kan jag säga kändes som värsta höstrusket!


Jag ville varken gå ut för det första, sen vägrade jag gå ur bilen när vi kom till skogen och när matte väl fick ut mig tog jag skydd under bilen.

Men nu är jag hemma och min plan nu är att hålla mig inne och bara gosa på mina favvo platser...


  



Hej hopp!

Av smulansvarld - 5 april 2012 18:36

Jaha, där försvann matte iväg.....


  och en lugn och fridfull kväll för oss andra väntar  ....



Hej hopp!

Av smulansvarld - 5 april 2012 08:11

Minsann har inte en fågel här fått fnatt?!? Det är ett himla kvittrande utanför fönstret så jag var bara tvungen att gå upp. Och såklart drog jag matte och syster med mig... Fast det tyckte matte bara var bra...va,så brukar det inte låta annars???

Är det våren det med, att matte börjar gå upp tidigare  ?


Nåväl, nu är det dax för frukost och sen en brottningsmatch med herr Sork.



Hej hopp!




Av smulansvarld - 4 april 2012 12:42

Oj,vad jag fick bannor av matte när vi var ute  i skogen, hon blev riktigt arg  ...

För bäst vi gick där så vek jag av in bland träden för det doftade så spännande och är det nåt matte vet,så enda gången jag går min egen väg på det viset...är när jag hittar skit.

Och såklart skvallrade skit syster på mig!


Det enda jag hör är matte vråla NEJ och sen kom hon med långa kliv...jisses vad brått jag fick iväg ut på stigen igen och spela oskyldig! Men inte katten gick hon på det...det blev en lång radda svordomar och koppel på för mig.

Så jag tror jag ska ligga lågt och visa mig från min sötaste sida resten av dagen....


Men innan den fadäsen, hade vi riktigt kul,jag och syster   .


  


Och matte har servat kvasten idag med,inför morgondagens färd...


  ....och vad kan väl passa bättre när hon nu var på ett sånt


hiskeligt ilsket humör idag.....



Hej hopp!


Av smulansvarld - 4 april 2012 09:04

Godmorgon alla! Ännu en solig dag och nu blir det full fart ut i skog och mark.....



  



Hej hopp!

Av smulansvarld - 3 april 2012 12:41

Idag har vi hittat kottar till matte, hon samlar lite på såna  , vi fick ihop en bra liten hög.

Och alldeles bredvid kott stället fanns en liten bäck med en bro och där kunde ju klart inte syster låta bli att springa ner och dricka,hon gör det i varje litet vattenhål hon hittar.



  


  


Jag nöjde mig med att titta på bubblorna på vattenytan dock...och broar tycker jag är småläskiga att gå över dessutom.


Sen gick vi på en skogsstig som innan skogsmaskinerna haft sin framfart där var en liten fin stig...men nu såg ut så här. Spana in syster...om ni ser henne...


  

..visst ser hon pluttig ut  !?


Visst måste de avverka och rensa, speciellt efter stormarnas framfart...men så fult det ser ut efteråt.


Nåväl,syster hade ju kul över ett och annat nerfällt träd. Hon visade oss både lite balansgång och sin graciösa hoppstil.


  


  


Ja det är inte mkt som krävs för att roa henne....



Hej hopp!





Ovido - Quiz & Flashcards