smulansvarld

Alla inlägg under oktober 2012

Av smulansvarld - 30 oktober 2012 15:40

Idag när vi traskade i skogen hittade vi det här, inte precis vad man kanske väntar sig se stå sådär ute i skogen??

Men kanske någon behöver sträcka på benen nångång på sin promenad och då är den ju på rätt plats....lr?



 


Fast det måste ju varit rätt bökigt att få dit den  ?


Sen hittade jag en jättesten där det växte en massa på toppen, ja det var en besynnerlig skogsrunda...



 




Hej hopp!




Av smulansvarld - 27 oktober 2012 16:35

Visserligen lyser solen ute nu om dagarna, men jag tillbringar helst min tid i soffans goa vrå, inboad som vanligt i mysigaste pläden....



 





Hej hopp!

Av smulansvarld - 25 oktober 2012 12:30

Idag har matte tvättat. Våra nallar.

Hon sa dom såg hemska ut?? Ja systers gör ju det alltid, hon har ju ingen finess när hon leker med sina...


Men nu är dom fina,det riktigt skiner om herr Sork!!



 




Hej Hopp!

Av smulansvarld - 24 oktober 2012 10:21

Jag har en inkräktare i min bur!!!?



 



Vilken förödelse!






Hej hopp...not!

Av smulansvarld - 23 oktober 2012 18:39

Idag var matte och bytte ut ett koppel hon köpt på Grizzly mot två sk. rävskinns nallar. Det tyckte jag var mkt bättre att ha än kopplet  !

Och det där kopplet blev matte ju alldeles svart om händerna av??!


Och när vi ändå är inne på roliga leksaker, så undrar jag vart mina gula tennisbollar tagit vägen??

Matte brukar ibland ta bort en del leksaker för att sen ta fram dom igen, så blir dom ännu roligare (tror hon ja  ...)

och nu tror jag faktiskt hon har gjort det för länge sedan och bara inte kommer ihåg vart hon la dom!

Men det skulle hon ALDRIG erkänna.


Men nu vill jag faktiskt ha dom!! Titta här så fina dom var.....



 




Hej hopp!



Av smulansvarld - 22 oktober 2012 14:57

Som sagt...bäst att göra klart redan nu för matte vad jag vill ha...



 




Hej hopp!

Av smulansvarld - 21 oktober 2012 10:18

....men just nu är allt i skiftande gul(d) färg, och faktiskt rätt fint. Och om man låtsas så kanske det kan se ut som guld på träden  !


Matte har iallafall hängt upp alla mina vinterjackor och tjocka tröjor i hallen, suck och stön. Ja ja kanske borde jag vara nöjd och glad OCH van vid eländet...men det ligger nog inte i Chihuahuaors natur som matte brukar säga.

Tur i oturen är att hon iallafall verkar ha lugnat ner sig när det gäller att få mig att vara "prinsessig" med bling bling grejor och annan styling!

Fast det börjar ju närma sig jul och då vetikatten?! Har märkt att hon lätt kan få såna ryck vid den högtiden  !


Tror jag ska göra min önskelista så hon SER vad JAG VILL ha. Kan aldrig vara för tidigt...




 




Hej hopp!



Av smulansvarld - 20 oktober 2012 16:00

Idag var det snudd på att jag lyckades fixa världens gourmet-dinner till kvällsmat! Jag hittade en duva liggande i skogen, visserligen lite små knaprad på, men den hade mer än väl räckt åt mig  !

Men ja, ni kan väl gissa vem som la sig i och satt stopp för den lyxmiddagen.   



 




Hej hopp!

Skapa flashcards