smulansvarld

Alla inlägg den 27 april 2012

Av smulansvarld - 27 april 2012 18:48

En lång skogsrunda full av vårtecken blev det. En del typiska tecken, men nån var kanske inte så vanlig men nja den får va med ändå...


Först ut blir de vanliga, vitsippor, tussilago och en myrstack där alla invånarna hade vaknat till liv...


     


  


Sen kom ju den här och då undrade vi lite, men så tänkte vi att visst är väl det ett vårtecken  .


   


Efter det kom vi ut på en äng och där hittade jag en golfboll, om än lite söndrig och redan tuggad på. Men den hade jag riktigt roligt med iallafall!


  


Lite golbolls rullning hann jag innan syster stal den framför nosen på mig!


  


Men fick inte jag ha den så tänkte jag minsann inte låta henne ha den helt ostört heller, så jag ålade mig runt där på hennes framtassar  ...


   


Men nu är vi hemma och nu ska jag göra matte uppmärksam på att jag vill ha MAT!!!!



Hej hopp! 





Av smulansvarld - 27 april 2012 13:47

Kan ni tänka er, solen kom och det är jättehärligt ute!  Matte har rännt runt och hittat på en massa, handlat, tränat syster och städning men sen har hon lovat en långrunda  .

Jag tycker iofs hon gott kunde skita i allt det där andra och bara göra roliga saker med mig i det fina vädret..heeeela tiden!


Men iallafall är det långledigt för matte nu, så vi har många dagar på att hitta på skoj  !

Så nu fortsätter jag övervaka städningen lite till innan vi beger oss..



Hej hopp!



Ovido - Quiz & Flashcards