smulansvarld

Alla inlägg under september 2012

Av smulansvarld - 28 september 2012 07:41

Fredagmorgon och vi hann precis innanför dörren när vi hörde regnet ösa ner...tala om tur!

Men nu kommer skurarna så tätt...fastän solen lyser???...så nu vetikatten hur resten av dan går?


Men jag tror jag ska hjälpa matte att städa idag, för idag är jag en snäll Smula  .


 




Hej hopp!

Av smulansvarld - 26 september 2012 12:21

I söndags var jag med de stora och spårade, och skötte mig ypperligt i spåret  . Iofs inget nytt alls, för jag är en baddare på det...

men jag lyckades överraska matte än en gång..


Här kommer lite bilder från mig in action..



 

...redo för påsläpp.


 


 


 

...här visar jag matte  att där finns vilt åt det hållet....


 

....slutet hittat!


 

....fårskinnstrasan efteråt är superduper  .


Den dåliga bildkvalitén är mattes fel, hon klarar inte att hålla i linan och fota samtidigt  .



Hej hopp!



Av smulansvarld - 23 september 2012 18:18

Nu har matte varit och hämtat sina nya glasögon och man skulle kunna tro hon samlar på såna med, precis som med kottarna!!?! 

Hoppas hon ser bättre nu då.....  



 




Hej hopp!




Av smulansvarld - 22 september 2012 18:00

Ibland kan matte vara snäll! Minsann slapp jag att följa med och spåra,tjoho!?

Och jag var så tacksam för det så i em har jag busat med henne jättemkt, kanske inte riktigt vad hon tänkt sig att ha mig bitandes i tummen hennes...men jag var ju full av lycka  


Medan de var ute i sånt här rugg....


 


 


....så låg jag här hemma och vaktade huset....


 





Hej hopp!

Av smulansvarld - 22 september 2012 09:53

Dygn 2 med regnet strilande!! Men matte har lovat syster lite hjärngympa och då vet jag vad det betyder....så nu ska jag försöka gömma mig!!!!


 



Hej hopp!

Av smulansvarld - 20 september 2012 10:55

Men vad såg jag när jag kom in här och skulle underhålla er lite!!??

Jo, gårdagens inlägg hade klonat sig och blivit 2...menas det att allt sköter sig självt här nu?   


 



Hej hopp!

Av smulansvarld - 19 september 2012 11:16

Ömsom sol ömsom regn och därtill en hiskelig blåst, ja så ser väl dagarna ut för det mesta nu.

Matte har tagit fram höst garderoben till mig nu , så nu börjar vår kurragömma lek så sakteliga igen .

Att hon aldrig lär sig!


Idag på fm blev det ännu ett spår till syster, blir mkt spår nu när systers energi behöver tömmas och vi inte kan traska våra långrundor. Men ingen är gladare än syster!

Jag tycker nog hon bara blir ännu mera sprallig och full av energi?? Tur jag är snabb som en vessla många ggr när hon har lite väl mkt överskottsenergi  .


Ja hon är en tossig schäfer hon!


 



Hej hopp!

Av smulansvarld - 17 september 2012 12:31

Här lyser solen just nu i det annars så höstiga vädret. Inte mkt har hänt här heller, för matte har varit iväg och det bara blev en liten promenad pga systers ben.


Så lite energi la jag på en och annan leksak....


 


 




Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards