smulansvarld

Alla inlägg under november 2012

Av smulansvarld - 29 november 2012 12:32

Dom säger snön är på ingång!??

Och jag måste nog säga att det var attans kallt idag  ...



 


Matte föreslår att jag ska ligga i hårdträning med kängorna....



Hej hopp!

Av smulansvarld - 26 november 2012 19:25

I helgen har jag testgått mina skor, men matte säger jag har missförstått poängen? Man ska gå med alla fyra tassarna som vanligt..inte på baaara framtassarna och göra nåt crawl-liknande i luften med baktassarna..

Men va helskotta, hon kan ju själv pröva så får hon se hur obehagligt och svårt det är!!!

Så sen tjurade jag ihop och har mest suttit och beklagat mig hos syster...


 


 


Sen satt vi en stund och grunnade på eländet...


 


Och kom fram till att ett saftigt kycklinginlindat tuggben skulle sitta smaskens!


 



Hej hopp!

Av smulansvarld - 25 november 2012 08:08

Lördagsgodis.....



 


....inte alls fel!!  




Hej hopp!

Av smulansvarld - 21 november 2012 22:17

Alltså idag var ingen munter dag! Här har jag gjort en liten film och så har vi inte lyckats att få den att fungera när vi laddat hit den..trots vi gjort precis som alltid innan!?


Så ja, en besviken Smula idag...inget blir som jag vill  !!!!!

Så här trött blev jag av ALLA försök....



 




Hej hopp!

Av smulansvarld - 17 november 2012 14:45

Nu är jag riktigt vinterrustad..det här är nyaste tillskottet i min garderob!?

Och konstigt nog har jag inte så mkt emot att ha dom på mig  ...matte är såklart nöjd att jag vill, så nu har hon t.o.m tittat efter rosa!  Men njae, där nånstans går nog gränsen  ..


 


 


 




Hej hopp!



Av smulansvarld - 16 november 2012 18:08

Ha! Syster Yster tror vi ska bli rädda för henne bara för att hon ser ut så här, när hon tycker vi går över gränsen i hur man uppför sig  ...



 


  " Ingen rädder för vargen här, vargen här     



Hej Hopp!

Av smulansvarld - 14 november 2012 13:42

Tack så mkt Ludde för du svarade på vad det var! Det hade inte matte en aning om att det fanns Pantersniglar oxå!??


Men dom är visst "snälla", snällare än mördarsniglar minsann! För så här står det om dom...


Pantersniglarna kan även ge sig på mördarsniglar och skada dem, till och med så pass att de dör. De angriper ej heller levande växter och gör nytta genom att omvandla växtavfall till mull.

Källa: Wikipedia.


Så då får matte och vi fortsätta vara rädda för om dom ....



Hej hopp!

Av smulansvarld - 11 november 2012 16:59

Den här räliga saken hittade vi på vår skogspromenad idag  ...en slags snigel antagligen sa matte, lr nån slags fyrvägskorsning?


Så Dagens fråga är: Är det någon som vet vad det är för variant?


 



Hej hopp!


Ovido - Quiz & Flashcards