smulansvarld

Alla inlägg under januari 2012

Av smulansvarld - 31 januari 2012 12:06

Idag har man fått roa sig själv, men det kan jag stå ut med när jag slipper gå med ut i den bitande kylan...




 

Av smulansvarld - 30 januari 2012 11:20

Idag händer det inte så mkt, det är samma vardagsbestyr som det är mest.

Det blev den vanliga skogsturen och idag var det kallare igen, -5 grader så jag satt i ryggsäcken halva sträckan.

Men sen fick det vara nog, har syster roligt vill ju jag vara med på det!


Syster fick lite skall träning innan vi begav oss hemåt...och då tränade jag "skälla järnet"  i bilen för mig själv..nåt matte inte alls gillar  .


Nu ska jag boa in mig i mysigaste pläden och bara va...inte helt fel det heller.


  

...redo för kylan i min ryggsäck..



Hej hopp!



Av smulansvarld - 29 januari 2012 16:56

Jo, så var det gårdagens lilla äventyr, egentligen tror jag mest det var matte som tyckte det var det....


Det började med att vi gick ut vår vanliga skogstur och allt var väl som vanligt. Jag sprang med syster och härmade henne i det mesta, åt snöflingor, hittade fina pinnar att bära på och sprang så fort benen bar.

En och annan tvåbening med vovve mötte vi med på vägen och vissa skällde jag på och andra sa jag inte ett ljud till.


När vi gått jätte långt kom man förbi ett kalhygge som låg på bra avstånd från vägen vi traskade på, men där ute fick matte för sig att det stod en älg? Såklart hade hon inte nya kameran med sig så hon tog upp mobilen och skulle fotografera (för det vågade hon ju när den var så långt ifrån...)

Alltså..syster och jag såg inget alls och fattade inte heller vad hon höll på med, där hon stod uppe på en kulle, kisandes för att se om "älgen" var en älg lr en stubbe (glasögon är ett måste för matte nuförtiden...även om hon gärna vill förneka det...)

Iallafall tog hon en bild och tja så här såg det ut...


  


Så det lilla äventyret med älgspår,älgspillning blev till slut ett foto på en mkt liten prick till älg...


Syster och jag såg inte ett dyft av det och jag för min del tyckte det var häftigare att komma hem och få en smakbit av semlan sen...


  



Hej hopp!


Av smulansvarld - 29 januari 2012 10:54

Igår blev ett riktigt litet äventyr! Men mer av det senare..


Nu på morgonkvisten har jag tränat "give me ten" och lite höger snurr.


  


Tycker jag är rätt duktig om jag får säga det själv  .



Hej hopp!

Av smulansvarld - 28 januari 2012 09:47

Godmorgon   Tänkte jag kunde visa mina fina gömställen när man inte har lust att följa med ut.

Har hittat ett nytt nu under köksbordet....


  

..kanske inte det bästa men om man blundar lite så syns man kanske inte?


  

...i mitt lilla hus,buren..och hittar hon en,lägger man sig och ser sockrigt oskyldig ut..


  

...bästa stället trots allt är i sängen som här,lr ännu bättre..krypa in i kuddfodralet  


Fast får väl erkänna att trots jag har många fina gömställen så lyckas matte alltid hitta mig ändå, och ibland har jag ju en syster som skvallrar oxå...





Av smulansvarld - 27 januari 2012 18:58

Det hann bli en del på dagens schema, allt kanske inte var så jättekul att göra men jag hjälpte matte så gott jag kunde.

Kanske inte den bästa hjälp då jag ser lek i det mesta, som matte brukar muttra med mer lr mindre stor suck....


Fast sen smälter hon iallafall för jag är så attans söt...OCH jag ger ju henne många fina chanser till fina bilder  


Vi började med att städa och under tiden bakade matte "frallor" (lr gräddade, för låt er inte luras..det var såna där halvklara saker..).


 

...städning klar.


   

....de ser ju goda ut iallafall...


Efter matte var klar med allt fredags städ, for vi ut i skogen för en lååååång runda.

Ryggsäck bar matte utifall, men det var så roligt att springa och busa så den ville jag inte sitta i. Och dessutom var det inte alls så kallt mer. Det var helt tyst idag i skogen, inga skogsmaskiner hörde vi och inte en kotte såg vi?


På hemvägen blev det att handla för matte och vi i bilen...där passade jag på att skälla ut en och annan som passerade. Sånt gillar inte matte att jag gör, men det såg hon ju inte,hi hi.

När vi kom hem med alla kassar så checkade jag att hon handlat det som stod på listan...


  


Jepp, hon hade skött sig bra och t.om att hon fick med semlan!!

Så  då kunde jag slita listan i stycken efter det och sen bänkade jag och matte oss i soffan,matte med kaffe och semla..jag sockersöt tiggandes i knät  .


    Syster suckar bara djupt åt min fräckhet, men så är det när man är liten...man kommer undan med det mesta  .



Hej hopp!




Av smulansvarld - 27 januari 2012 08:53

.....säger matte glatt idag, så jag instämmer lika glatt  !


Nu ska vi inta frukost och sen får jag se vad dagen bjuder på för kul, matte har nog en plan?

Hoppas det i den planen rymms en sån här....



  


Var alldeles förlänge sen jag fick lov att smaka en sån!


Hej hopp! 

Av smulansvarld - 26 januari 2012 12:40

  Nöjd med mig själv idag faktiskt... Jag följde med till skogen, jag sprang hela rundan själv, jag uppförde mig illa i bilen medan syster fick sin träningsdos...ja jag har haft en riktigt bra dag så här långt!


Matte skulle filma när jag terroriserade syster här innan..men nähä några bildbevis på det tänkte jag inte ge henne.



Syster Yster tycker jag har varit odräglig idag...den här blicken sa väl en del...



  


Så nu ska jag fundera om jag "bara" ska vara en sötnos resten av dagen  ...



Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards