smulansvarld

Alla inlägg under januari 2012

Av smulansvarld - 20 januari 2012 15:08

I fm tog vi oss till skogen för en långpromenad i snön, och det var inte lite snö där! Matte och jag fick till slut hålla med syster att det var lite kul...åtminstone jättefint väder med sol.



  


 


Och historien om älgjakten fick sin fortsättning... För idag hittade vi spåren efter den, först hittade jag ett....


  


     


Sen hittade vi flera stycken och först gick spåren åt ett håll för att sen komma tbx åt andra igen.

Och då började matte nervöst titta sig runt, och när syster ställde sig och markerade in i skogen fick hon nog och började skynda på stegen därifrån.   Ivrigt kallande på oss.


  


Fegis va! Hon kanske hade kunnat få en fin fin bild på fru älg...


Väl hemma igen var det gott att boa in sig i bästa pläden. Och där låg jag och snusade även när matte kom hem efter att varit iväg och fixat naglarna...och såklart använde hon mig som "gullig" anledning att visa upp resultatet  , suck stön!



  


  



Hej hopp!



Av smulansvarld - 20 januari 2012 09:18

Vi är stumma av besvikelse jag  och matte! Denna synen möttes vi av imorse....



   


Var är min vår!! Nu får man plumsa i blöt snö hela dagen, ja kanske helgen ut om vädergubbarna får som dom vill  .


Endast en enda jublar här idag....

 

  


...jepp,syster. ( bild från förra vintern)



Hej hopp!

Av smulansvarld - 19 januari 2012 11:25

Inget mysväder idag inte, grått, regn och allmänt trist. Så efter en längre promenad här hemmavid...jag passade på att studera änderna, dom kom i massor när jag stod där och kikade på dom,lite otäckt blev det.....så har jag mest gosat i min fina mjuka pläd.


Fast matte ska snart träna mig på snurr igen, och target dutt. Jag har redan lärt mig "give me five" lr "ten" blir det ju för jag tar ju båda tassarna ....

Och nästa projekt är att matte lyckas filma hur duktig jag är. För mig att göra mina konster är inga problem, det är värre att veta hur matte ska fixa sitt uppdrag!  


Men hon tränar ihärdigt  på och jag ställer ju mer än gärna upp...för jag tycker allt jag är söt på bild,om jag får säga det själv .....

...änglen på bilden är ju klart inte jag,hi hi... 


  


Men här är den riktiga änglen...


    

...jag!



Hej hopp!

  

Av smulansvarld - 18 januari 2012 11:28

Äntligen börjar matte orka mer efter förkylningen, även om det är ett himla snörvlande än...

Så idag blev det en längre skogsrunda och hon har lovat öka på dom mer och mer,jippii.


Ja nu kanske ni tycker jag har blivit konstigt för jag brukar ju gnälla över att "tvingas" med ut...men faktum är att jag anar våren! Småfåglarna kvittrar och jag har sett hur de har näbbarna fulla med diverse fjädrar,gräs o annat. Och det sägs att det är sånt de bygger sina bo av??

Hm, hur har deras bo sett ut innan våren kommer undrar ju jag då...


Men iallafall, medan vi gick där i skogen så fick jag se en stackars fågels öde..



Matte sa det var räven som varit framme?

Efter ett tag såg jag spår av en älg (sa matte...) och då blev det fart på henne kan jag lova,matte alltså. Hon ville absolut inte träffa herr lr fru älg sa hon.


(ursäkta den oskarpa bilden...men som sagt hon hade bråttom...)



Efter det flöt promenaden på, då och då dök lite spännande dofter upp här och där som vi bara måste checka av. Och som grädde på moset skulle matte träna lydnad med syster idag med...och tänk, jag fick vara med heeeela tiden! Jag kallas störning då...

OCH  ännu roligare var att jag med fick träna 

lite konskick och lära mig snurr och andra hållet med...vilket inte var det lättaste ska jag säga!

Men trägen vinner och snart ska jag nog klara det med ...


Så idag var det en mkt nöjd Smula som intog soffan när vi kom hem!





Hej hopp! 

    

   

 


 

 

 

Av smulansvarld - 17 januari 2012 12:34

Idag blev det lydnadsträning med syster, ja och såklart fick ju inte jag vara med förrän de var klara och matte skulle plocka ihop koner och annat.


Efter det traskade vi en mindre runda i skogen, då skogsmaskinerna höll på mest överallt. Så det blev lite övning med kameran för matte..nåt hon är stort behov av  .


Lite axplock från dagens övning...


  


  


  


  


  


Hej hopp!


Av smulansvarld - 16 januari 2012 12:52

Eftersom matte var iväg blev det bara en liten runda idag på promenaden. Så typiskt tycker jag för när jag väl fått upp ångan och började ha roligt, ja då skulle man gå in igen  .


Så då får man väl hitta på annat som roar en....




 

Av smulansvarld - 16 januari 2012 10:18

Ve och fasa, idag var det upp med tuppen som gällde för matte hade tid att passa. Så det var ut och rastas i mörkret.

Men sen kunde man ju boa in sig och sova vidare när väl matte stressat iväg...tur det!


 

Av smulansvarld - 15 januari 2012 10:21

Idag började vi med sovmorgon.  Och sen när vi skulle ut för morgonrastning tyckte jag att en tvåbening som stod och piskade mattor behövde en utskällning.

Väl inne igen intog vi en god frukost...lr ja mattes såg god ut med ostmackor med paprika!!...men vår var precis som vanligt, samma tråkiga torrfoder  .


Nu står det snart klippa klorna på schemat, det kan ju va ett äventyr om nåt....  




Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards