smulansvarld

Alla inlägg under februari 2012

Av smulansvarld - 29 februari 2012 12:51

Ja det är inte världens mest upplyftande väder precis,tung grå dimma vart man ser  .

Så vad gör man när matte börjar plocka fram jacka,koppel och halsband....


...man hittar ett nytt gömställe!


  

-Gå ut? Nä du..jag tror inte det!


Men som vanligt har jag inte sista ordet, så innan man sagt bu,så står man där i hallen med allting på  .

Matte säger alltid att jag kommer ha såååå kul när jag väl är där ute....attan med,varför har hon rätt!???


Idag blev det extra kul när matte tränade lydnad med syster, för jag fick vara störning under hela tiden. Och jag hann med att sno godiset i dirrigeringsskålarna flera ggr om...fast det var klart inte sån störning matte ville ha  .


Så här kan det se ut ibland när matte tränar...det blir så med en ivrig schäfer som älskar jobba...


  



Hej hopp!




Av smulansvarld - 28 februari 2012 12:59

...ja stundom var det nästan det!

Efter vår raska skogsrunda så fick syster ett pass lydnadsträning och jag ville klart oxå...lr tja egentligen ville jag inte alls göra några övningar i det sörjiga blöta gräset  men man kan ju låtsas man vill så får man komma ut och springa runt iallafall  .


Och vi VAR jätte smutsiga när vi kom hem! Men mig är ju inget större bekymmer,matte tar av mig kläderna och vips är jag fin. Värre är det med syster,inte ens en avtorkning med stora handduken hjälper, det blir att ligga och torka ett tag med.


Men jag...jag kan härja loss där inne direkt med mina nallar! Idag var det lilla "hjärte"-nallen som fick sig en omgång...


  

...förlåt nalle för att jag slitit av dig toffeln och hjärtat du hade i handen  ...



Hej hopp!

Av smulansvarld - 28 februari 2012 09:13

 

Nu har min gyllene kusin Annie fått valpar, hela 8 st!!  Tänk nu är inte jag minst här,ska bli så spännande att se dom sen! De lär väl växa om mig fortare än kvickt, men jag kan ju få vara lite större ett tag iallafall  ....

Klicka HÄR för att se de små sötnosarna.



Hej hopp!

Av smulansvarld - 27 februari 2012 13:04

Idag har matte bråttom så jag får inte sitta här och blogga ,så det blir snabbt lite bilder från dagen (mattes mobil så inte så braiga heller...)


  

...äntligen isfritt, men sååå mkt vatten så skogsvägen försvann!


   ...även skogen börjar se ut som vanligt igen.



  

....vi på promenaden...



Hej hopp!

Av smulansvarld - 26 februari 2012 11:44

Sicken söndag så härlig,sol och mysigt! T.o.m jag känner hur det börjar kännas gott i solen....så jag har faktiskt ingen extra tröja under jackan längre  .


Nu på fm har vi varit och spårat på fält och syster fick kedjat några lydnadsmoment under tiden spåren låg. Så gissa vad jag fick springa runt och hjälpa matte med allt, hon satt koner härs och tvärs...inte begrep jag varför dom skulle stå så men yr i mössan blev jag nästan för jag visste ju till slut inte vilken jag skulle springa till! Och inte gjorde det nån nytta heller för nåt godis kom inte heller farande??


Jag fick vänta på godbitar tills jag gått mitt spår jag..



  


...och det var helt klart värt att jobba för,MUMS..smaskig pastej!



Hej hopp!







  

Av smulansvarld - 25 februari 2012 10:50

Strålande sol idag, fast aningen blåsig. Men vad gör det när snön är borta  .


Blev rätt nöjd med mitt nya halsband faktiskt, små mumsiga ben på tyckte jag om...mkt bättre än tramsigt bling bling  .


  




Hej hopp!

Av smulansvarld - 24 februari 2012 14:44

Matte var iväg och köpte presenter och fixade naglarna och kom precis hem. Gissa vad jag fått, ett nytt halsband att ha till vardags !

Och lite tuggben till oss var där med..egentligen skulle hon in och handla mat till syster men den sorten var tydligen slut så då shoppade hon annat istället. Och jag blev jätteglad för det...men syster kanske mindre glad för nu är hennes mat snart slut  slarver till matte va!?


Fast den riktiga presenten hon köpte får jag inte se för den var inte ens till mig??!! Hallå, VEM mer än jag ska ha presenter säger jag?

Nåja,jag ska prova mitt halsband och gnaga lite på benet som doftar bacon, tror jag...ja de små e så klart mina,suck...


  


Och denna gång fick syster stå ut med att vara "nagelmodell"....


  

..ni ser vad vi får stå ut med va!


Men nu ska här fikas (läs matte...) och sen ska vi ut på långrunda och minsann ser solen ut att titta fram?


Hej hopp!



Av smulansvarld - 24 februari 2012 10:21

Äntligen fredag  ..så lät det när matte vaknade idag.

Jag däremot mjukstartade....


  


  

-Fredag,vadå?


  

...njae,lite till snusar jag nog....



Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards