smulansvarld

Alla inlägg under april 2012

Av smulansvarld - 13 april 2012 08:32

Igår mindes jag något jag förträngt hela vintern..... FLUGOR, HUMLOR och andra KRYP kommer tbx när det riktiga vårvädret sätter igång!!!!!!!


Och igår såg jag min första humla för iår, och det var ingen rolig upplevelse alls.....denna gången heller...... 

Matte sa den inte var ute efter mig, men varför surrade han ovanför mig hela tiden då?!!! Jag hade fullt sjå att ducka och kolla bakom rumpan på mig så den inte skulle komma för nära  .

Jag hörde honom hela vägen in igen sen...där inne med och innan jag kröp in i min lilla borg (buren) så kikade jag bakom rumpan en gång till, för säkerthets skull!


Vår och sol gillar jag men INTE de monsterna som vaknar nu! Ännu en terapi sak för liten chihuahua fnittrar matte....



Hej hopp!


Av smulansvarld - 12 april 2012 12:43

Eftersom matte skulle byta däck idag blidde det bara en runda runt slingan här hemmavid. Och jag blev lämnad ensam medan de fixade däcken, för såklart fick syster följa med.

Bra träning i stökig miljö tyckte matte.


Och så sa hon att jag på samma gång tränade att vakta "huset" själv? Vakta,öh...jag gör det jag är bäst på, snusa gott i soffan  .



  


Snick snack, iallafall har vi strålande soligt vårväder idag, så gott att jag slapp kläder och matte lät mössan stanna hemma,det ni!


Och en sån här vacker fjäril såg matte oxå igår...om än den var på fel sida av fönstret?! 


  



Hej hopp! 

Av smulansvarld - 12 april 2012 08:24

Har precis kommit in från morgonrastningen, den vi gör i snudd på sovande tillstånd..den enda som verkligen är vaken är syster..

Och idag såg jag ett märkligt sällskap,en farbror gick där med sin vita lurviga hund och med dom skuttade 2 kajor??!

Jag kom helt av mig att skälla lite på dom....


Nähä men nu är det frukostdax!



Hej hopp!

Av smulansvarld - 11 april 2012 11:22

Samma tjatväder idag och samma repetition av gårdagens händelser känns det som...så då tycker jag att det kan få bli en microsekunds dans av mig för att göra det liiite annorlunda....








Hej hopp!


 






Av smulansvarld - 10 april 2012 11:24

Usch usch och dubbel usch, vilket väder vi har idag. Regn hela dagen vad det verkar?

Och inte kom jag undan den dagliga rundan....fast ni må tro jag lekte kurragömma med matte innan hon slutligen fick tag i mig  .


Nåväl, det gick ju att springa runt trots allt och det absolut bästa var ju när syster skulle träna rutor efteråt...då fick jag vara med heeeeela tiden  ! Då kan t.om med små Smulor glömma det trista vädret...


Det blev rutor åt höger o vänster, mellan en massa olika störningar, mot häckar, utmed häckar, rutor i nerförs backe ja allt möjligt....och jag fick dessutom springa runt och störa.


Och jag var jätteduktig  . Så som avslutning fick jag springa till konen!


Här är en bild från en annan(solig...)dag när jag jagar syster till rutan....



  



Hej hopp!





Av smulansvarld - 9 april 2012 13:47

Så har det varit tävlingsdag för syster idag och jag fick inte följa med  jag behövdes tydligen inte som nån störning??

Jag kunde ju fått varit mascoten...men matte tycker jag är en för högljudd sådan, så inte ens det fick jag.


  


Åkte rätt in i snölandskap gjorde dom med, så kanske bra man inte var med  .

Nu räckte inte det ända fram till ett första pris, då syster inte kunde hitta rutan i snön...klanten! Och dessutom var matte tillfälligt döv med för hon hörde aldrig tävlingsledaren säga sakta marsch i fria följet, så hon travade på i godan ro och tyckte allt gick såååå bra  . Ännu klantigare!


Men matte var ändå himla nöjd med systers attityd och fokus genom hela programmet.

Så tja, mina störningar har ju på det stora hela hjälpt nåt ...attan vad jag är bra  


  


Så här frusen och snöig plan var det. Nää jag hade det nog goast här hemma i värmen....



  



Hej hopp!




Av smulansvarld - 8 april 2012 17:14

Vädret verkar så sakteliga bli bättre? På vår långa runda var det riktigt gott där i solen  .

Så nu hoppas vi att det håller i sig oxå!


Annars efter skogen har det blivit lite syster träning ( för snart ska dom ut och testa av tävlingsformen igen...) och jag har tränat på piruetter. Matte övar fortfarande på att få till det när hon filmar.....( kanske lika bra hon erkänner att hon nog ska gå kurs i det istället  ..)


Iallafall lyckades hon föreviga mig i min dans på en bild, alltid nåt...


  



Hej hopp! 



Av smulansvarld - 8 april 2012 09:52

En lång lång skogsrunda blev det igår och idag strålar solen så en likadan långrunda lovade matte vi skulle göra idag  .


Härligt,då får jag springa av mig igen!



 




Hej hopp! 

Ovido - Quiz & Flashcards