smulansvarld

Alla inlägg under mars 2012

Av smulansvarld - 25 mars 2012 10:23

GÄÄÄÄSP, åh vad jag e trött idag .  Solen skiner och det ser ut att bli en härlig dag, så jag får väl rycka upp mig.


Ska snacka med syster om vad vi ska hitta på idag....kan undra vad hon har lust med?


  

Fast en morgonpuss kan hon ju få först....



Hej hopp!

Av smulansvarld - 24 mars 2012 15:21

Nu är det verkligen dax för en välbehövlig vila! Vilken dag jag haft, full rulle i skogen blev det  .

Jag fick ett spår med och tja det var ju ett tag sen så lite fladdrigt tyckte nog matte det var men jag hittade både nallar o dyl hon lagt ut OCH slutet med gottisburken! Inte illa alls om ni frågar mig  ...


   

..se, där var ju slutet..


   

...smaskens!


En stunds fikapaus blev det med (för tvåbeningarna iallafall...)


  

...om jag tar och sätter mig här innan matte hinner, så får jag väl med smaka????

Nope, det fick jag inte av snåljåpen!


Sen var det iallfall dax för mig att vara 1a vallare i uppletande rutan.


   


Det var fullt av grejer i ryggsäcken och jag var så himla nyfiken på om där fanns nåt roligt...kanske nåt jag kunde ta med mig hem till min samling?!

Men matte höll hårt i allt inkl den bruna råttan,grrr.


   

...men när hon la ut en annan råtta så passade jag på att ta den,när hon gått...trodde jag!

Matte har tydligen ögon i nacken, för hon kom på mig!!???


Snick snack, en annan gång lyckas jag nog  .


Efter all spårning och uppletande med alla (ja jag och "gammelmor" fick ju inte sååå mkt...)så avslutades det med en promenad.

Oj oj vad de sprang, ja jag med men mest för att hålla koll på att de inte tog min matte lr när jag hjälpte syster när hon ville dregla lite över minstingen busfröet.

Det sprangs så fort att matte inte lyckades få nån av oss på bild,bara suddiga svansar som försvann i kanten.


Men när vi var still blev det liiite bättre.

Det här är busfröets bästa plats,att få ligga raklång i en pöl.....


 


 

....vattenpaus, även för syster. Matte är sååå glad hon inte tar efter busfröet  !


Nu ska jag snusa i min pläd ett tag...



Hej hopp!


Av smulansvarld - 24 mars 2012 08:33

Nu packas ryggsäcken för strax ska vi ut i skogen och spåra. OCH jag får följa med de andra  .

Bästaste helgen verkar det bli?!

Kanske bäst jag uppför mig så jag får göra om det.....  


Och så hoppas jag dimman som kom tbx inatt försvinner precis som igår...vilken dag jag kommer att få igen då!


  



Hej hopp! 




Av smulansvarld - 23 mars 2012 17:23

Nu blev det lite omplanering på tänkta äventyren i eftermiddag. Tanken var att matte skulle fotografera kusin Annies valpar och jag skulle få lov att hälsa på...de är strax 4 veckor och växer så de knakar!  Men huset var fullt av valpköpare så där vågade inte jag mig in, tänk om de trodde jag var en av valparna...jag kunde ju blitt en bortbyting!


Så vi styrde kosan mot skogen direkt istället. Åh,sicket väder och inga kläder behövde jag  me like!


Syster Yster fick fnatt direkt....


  


  Värsta rullningskalaset utbröt!


Men jag hörde nån konstig kvackande "sång" och den kom uppe ifrån???


  

Flyttfåglarna som kommer tbx igen sa matte, då e det vår tydligen?

Dom fåglarna hade varit kul att jaga om de kommit ner på marken  .... Tror inte det sa matte,hm vad hon nu menar med det?



Efter ett lång runda kom vi ut på en äng och DÄR fick jag mitt fnatt....


  


"Nu ska jag ta syster när hon intet ont anar", tänkte jag....


  


I en rasande fart attackerade jag henne.....


  


"Oh shit, där fick hon nog! Bäst att springa för livet!"


   


"Pust, jag hann i säkerhet hos matte...men liiiite hisnade var det!" (...såpass att raggen reste sig ända bak till svansen! )



Hej hopp!





Av smulansvarld - 23 mars 2012 13:44

Åh vad kul jag haft, jag fick följa med på lydnadsträningen på klubben OCH solen kom till slut!

Det började som värsta londondimma, men just då fick syster och jag sitta i bilen medan syster skulle vänta på sin tur.

När matte kom och hämtade syster bröt solen äntligen fram  ! Ok, jag fick klart vänta ett tag till (de behövde ingen Smul-störning just då...) men där var så mkt att titta på ändå (ja,skälla på med....)så det gjorde inget den här gången.


Men sen!! Äntligen fick jag vara med  !


  


  

..vad gör ni,får jag vara med? Jag ser att du har STORA godisfickor....mums!



Det gör inget att jag inte fick träna nåt, jag fick ju springa med runt appellplanen..och så tittade vi på konstiga hinder på nån slags bana??



 

Matte sa jag var för liten att hoppa upp på nåt slags "bord" men ha, jag kunde visst!



  

...här är det nån annan slags konstig grej? Men om syster kollar kan väl jag med....


Massor av konstigheter var det allt på just det stället, men sen sprang jag så fort benen höll över resten av planen...runt runt runt! Super duper fm!


Sen bar det hemåt för en välbehövlig tupplur, för i em väntar mera äventyr!!



Hej hopp!






Av smulansvarld - 23 mars 2012 08:28

Idag blir en rolig och spännande dag,det vet jag  ! Kommer nu bara solen att orka titta igenom dimman med så är min lycka gjord...


Mkt står på schemat idag och matte kanske låter mig följa med på det mesta  !!!



  

.... -Kom nu matte, jag är redo för äventyr!



Hej hopp!

Av smulansvarld - 22 mars 2012 12:58

Funderar fortfarande på bra rackartyg, några gamla varianter utövade jag på vår lilla promenad här hemmavid innan...bita syster i pälsen medan vi springer är en. Helst ska jag hoppa upp och nå pälsen vid kinden,det är roligast  !


Tyvärr är den så vanlig att hon inte bryr sig nämnvärt..

Annars har dagen varit lugn,jag har räknat in mina råttor lr de som jag gillar mest just nu...


 


...ja den bruna lyckades jag inte lägga tassarna på sist,men nästa gång det är uppletandedax....då är han min!



Hej hopp!

Av smulansvarld - 21 mars 2012 12:41

 


Så här självgod ser syster ut nu när hon får så mkt uppmärksamhet i form av massor med träning! Det gillar jag inte alls, det är ju ändå jag som ska vara i centrum för allt och alla  .

Men matte säger det är tävlingssäsong nu och då måste mkt tid läggas på det framöver...och det enda jag får vara framöver är väl en ynka störning!!

Nej sånt gillar jag inte, så nu får jag hitta på lite rackartyg som protest tror jag...  


Dax för planering!


  

...hm,vad ska jag hitta på för rackartyg?....nåt riktigt bra...kanske om jag slumrar lite så kommer jag på det? Zzzzzzzzzzzzz....




Hej hopp!


Ovido - Quiz & Flashcards