smulansvarld

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Vi får fnatt...

Av smulansvarld - 23 mars 2012 17:23

Nu blev det lite omplanering på tänkta äventyren i eftermiddag. Tanken var att matte skulle fotografera kusin Annies valpar och jag skulle få lov att hälsa på...de är strax 4 veckor och växer så de knakar!  Men huset var fullt av valpköpare så där vågade inte jag mig in, tänk om de trodde jag var en av valparna...jag kunde ju blitt en bortbyting!


Så vi styrde kosan mot skogen direkt istället. Åh,sicket väder och inga kläder behövde jag  me like!


Syster Yster fick fnatt direkt....


  


  Värsta rullningskalaset utbröt!


Men jag hörde nån konstig kvackande "sång" och den kom uppe ifrån???


  

Flyttfåglarna som kommer tbx igen sa matte, då e det vår tydligen?

Dom fåglarna hade varit kul att jaga om de kommit ner på marken  .... Tror inte det sa matte,hm vad hon nu menar med det?



Efter ett lång runda kom vi ut på en äng och DÄR fick jag mitt fnatt....


  


"Nu ska jag ta syster när hon intet ont anar", tänkte jag....


  


I en rasande fart attackerade jag henne.....


  


"Oh shit, där fick hon nog! Bäst att springa för livet!"


   


"Pust, jag hann i säkerhet hos matte...men liiiite hisnade var det!" (...såpass att raggen reste sig ända bak till svansen! )



Hej hopp!





 
 
Rasmus

Rasmus

23 mars 2012 19:49

Oj, Oj, Oj, vilken äventyrsdag ni haft idag. Och här gillas både vår rullningen och fnattruset runt om syster yster, hehe.
Och vilka fina bilder er matte har fångat, ni är så fina.

Här har man också haft en skojig dag och håller med om att vädret varit fantastiskt. Nu ska vi bädda ner oss djupt i soffan med karamell kungen och tuggben och bara njuta av fredagsmyset, hi.

Hoppas att ni också har det gött. Tasskramizar i massor.
P.S Kan avslöja att det blir rallytävling av då matte tycker att jag gick så bra idag och inte visade det minsta hälta, så spännande så, vovv.

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ludde

Ludde

23 mars 2012 20:41

Du lever farligt du... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Laika

Laika

23 mars 2012 21:26

Du ser helt klart ut att vara världens snabbaste lilla hund. Du springer ju lätt om din syster kan jag tro :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

23 mars 2012 21:58

Undrar om inte du är den modigaste hund jag känner - attackera din stora syster!! Men hon är kanske den snällaste hund du känner. :)
Och i så fall så... ;)
Toppendag fick du ju ändå, och kanske du kan visa valpbilder en annan dag?

http://kasperian2.blogspot.se

 
 Rudi

Rudi

23 mars 2012 22:12

Vårrullning och vårrus , sånt gillar jag både att göra och att kolla på!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av smulansvarld - 19 februari 2017 20:52


Här kommer en liten kvällshälsning från mig. Eftersom här fortfarande är tomt så kör jag på     Idag var jag o mina kompisar ut i skogen o spårade och sprang runt o busade på en skogspromenad. Jag må vara liten men en jobbande hund är jag minsa...

Av smulansvarld - 18 februari 2017 10:20


God Lördag på er!   Humlesurr här igen...för några smulor syns inte här?   Men desto roligare för mig     Ni minns väl hur söt jag är va??       Här sitter jag med en liten rosett jag fick på en rallytävling förr året   ...lr us...

Av smulansvarld - 11 september 2015 22:03


  Hej på er, här kommer Humlan surrande igen!  Än så länge tycks jag inte blivit upptäckt så då måste det väl vara ok  att surra runt här!😏😜   Humlan over and out!   ...

Av smulansvarld - 2 september 2015 20:02


Humlan här   Dax att busa här inne igen.... verkar inte som den där Smulan märkt nåt än??           Humlan over and out!     ...

Av smulansvarld - 28 augusti 2015 11:32


Nämen...det här var ju skoj!   Jag har just kapat Smulans blogg   Och hade hon varit här hade hon säkert skrikit högt !!     Och vem är då denna inkräktare? Jo jag heter Humlan OCH är den sötaste lilla varelsen ever!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards