smulansvarld

Alla inlägg under mars 2012

Av smulansvarld - 7 mars 2012 12:41

...På Min Födelsedag! Ja idag fyller jag hela 2 år  .


  


Så då ska det ju klart bli tårta (vet ju vem som kommer smaska i sig den förstås...).

Och present blev det oxå, en ny fin matskål...


  


Det bästa var frukosten som serverades i den, för dagen till ära hade matte toppat dom trista foderkulorna med smaskig pastej  .



  

(fast nu ser ju allting ännu fattigare ut, när matskålen blev större??!)


Syster gav mig en bit av sin fårskinns kampleksak (hon råkade slita den i två delar häromdagen...) ja ja det är tanken som räknas.


  


Massor av mumsiga tuggben i olika sorter blev det oxå, som ska räcka länge säger matte...så det blir bara ett? i dag. Hm, men då ska jag välja det allra godaste!


Som den söta födelsedagshunden jag är, så gick jag med på att posera gulligt...och lät syster vara med oxå...



  


Nu ska jag njuta av resten av min dag  ....



Hej hopp!




Av smulansvarld - 6 mars 2012 12:45

Idag fick vi vår efterlängtade skogstur och eftersom den uteblev igår så gjorde matte ett uppletande till syster oxå, med mig som hjälp.


Och sen avslutade vi med lydnadsträning. Och idag fick jag vara störning när syster skulle göra platsliggning och matte gick och gömde sig.. Jag sprang runt i värsta racerstil framför henne (det tyckte matte jag gjorde bra!)

Sen ibland ropade matte på mig, kastade godis ut på gräsmattan som jag fick ta, och lät mig jaga efter en boll....men inget av det störde syster..hon låg lugnt kvar  .


   

..här springer jag racer fram och tbx.


   

...här är jag bakom gömstället med matte ett tag.


Men det var det lilla roliga jag fick på den träningen, sen blev jag satt i bilen när matte skulle kedja moment  .


   

...släpp ut mig!!!!


Fast det var ändå en kul dag och vet ni vad? Imorgon är en väldans speciell dag....  !!!!



Hej hopp! 

Av smulansvarld - 5 mars 2012 12:40

En solig och härlig dag till, precis som det ska vara!

Tråkiga är att matte bara tog oss på koppelpromenad här hemmavid för hon hade fullt upp innan jobb och jag som hade såååå mkt spring i benen .


  


Ja ja, då får jag ägna dagen åt att göra livet surt för syster....  



Hej hopp!

Av smulansvarld - 4 mars 2012 10:21

...ja inte jag! Men matte och syster Yster, för de skulle ut och spåra.

Matte t.om tog med sin frukost ut i skogen?? Tur att iallafall vi fick vår som vanligt....

Sen kröp jag själv ner under täcket och slumrade vidare.


  


Kanske hade de behövt mig med så jag kunde hållt ordning på dom....och så kunde jag kanske fått varit med och dela mattes ostmacka  


  


Jag kunde ha vaktat ryggsäcken med alla spårgrejer (och norpat korven ur systers belöningspåse...)


  

..en ivrig syster redo för jobb...


Definitivt hade de behövt mig när syster skulle gå spåret sen...då hade hon tagit första pinnen direkt...utan att strula runt först. Hon hade inte gått av spåret och kollat där några andra hundar sprungit runt i hennes spår (fast ok...hon löste det helt bra själv sa matte).

OCH sist men inte minst hade matte aldrig varit så klantig att hon hade kastat upp belönings bollen i trädet..om jag varit med!


   -matte, varför kastade du bollen dit upp???


  


Ja, ni ser...de klarar sig inte utan mig  .



Hej hopp!

Av smulansvarld - 3 mars 2012 17:32

Oj vad man får spring i benen i det fina vädret! Matte tog kameran runt halsen och tog ut oss på långrunda idag med.

Men först blev det uppletande för syster, i 2 korridorer, så jag fick springa runt med matte och valla myyyycket den här gången.


  


Såklart hittade hon alla sakerna,trots att jag möblerade om dom under mattes högljudda protester....


Sen begav vi oss iväg på vår vandring..matte försökte fånga lite vårtecken,men tror inte det kommit så mkt mer än att snön försvann och bäckarna är isfria igen....


  


...och lite tjällossnings  hål i marken här och där. Såna var matte rädd jag skulle trilla ner i när jag var liten...


  


Det här tyckte vi ju var lite malplacerat mitt inne i skogen?


   


Här står jag och blickar ut över en sjö...


   


...som egentligen bara är en vattenpöl storlek större på en skogväg! 

Så är livet på en pinne när man är liten  .


Nu ikväll blir det ännu ett smarrigt tuggben och sen väntar en härligt mysig plats i soffan på bästaste pläden! Där ska jag snusa gott ...fast då och då ska jag övervaka syster så hon inte tar mina halvtuggade ben som jag lämnat lite här o där....


Hej hopp!



Av smulansvarld - 3 mars 2012 08:42

Vaknade till en solig lite frusen dag, men det lovar lika gott som igår säger matte  !

Så här ska solas vart hän solen än gassar,det är som gjort för en liten soldyrkande mexicohund  !


Tror jag börjar morgonen här....


  



Hej hopp!

Av smulansvarld - 2 mars 2012 20:09

Vad kan vara roligare än att hitta den bästaste pinnen att knapra på när man är ute på en skogstur  . Det blev en lång runda och jag jagade ifatt syster så mkt jag orkade men mest var det nog hon som jagade mig!

Jag hade på min luvtröja och det verkade som den fick henne att vilja ta mig på riktigt!?? Jag såg kanske ut som en av nallarna där hemma??


Matte såg inte det minsta orolig ut???...men hallå matte, pröva du att bli jagad av en dreglande schäfer  !!!


Nej tacka vet jag när syster hittade en gammal sliten tennisboll, då blev hon sysselsatt med annat ett tag...närmare bestämt resten av rundan.


  


  Att bollar kan vara så kul? Inte syntes den i munnen på henne heller där hon bar runt på den.


  


Då är min pinne bra mkt roligare OCH godare,dessutom med mossa på....


Men nu ikväll ska jag få nåt ännu läckrare att gnaga på....ett smarrigt tuggben med kycklingsmak ...det är fredagsmys det!



Hej hopp! 





Av smulansvarld - 2 mars 2012 14:03

Vilken härlig start på helgen, strålande solig fredag och till och med värmer solen lite dessutom! Me like!!!

Jag fick ju iofs inte följa med matte och syster när de skulle träna lydnad på klubben, men när de kom hem fick jag mig en liten tur ut....och vet ni vad?!

Jag slapp kläder idag, jiiiipppiii det var så skönt  !  Matte trodde jag skulle slå knut på mig själv så mkt for jag runt och snurrade än hit och än dit, av glädje.


Nu ligger jag i sängen och gottar mig i solgasset, men strax ska vi ut i skogen på långpromenad...och en dag som idag har jag mkt spring i benen!



Hej hopp!





Ovido - Quiz & Flashcards