smulansvarld

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Uppe med tuppen....

Av smulansvarld - 4 mars 2012 10:21

...ja inte jag! Men matte och syster Yster, för de skulle ut och spåra.

Matte t.om tog med sin frukost ut i skogen?? Tur att iallafall vi fick vår som vanligt....

Sen kröp jag själv ner under täcket och slumrade vidare.


  


Kanske hade de behövt mig med så jag kunde hållt ordning på dom....och så kunde jag kanske fått varit med och dela mattes ostmacka  


  


Jag kunde ha vaktat ryggsäcken med alla spårgrejer (och norpat korven ur systers belöningspåse...)


  

..en ivrig syster redo för jobb...


Definitivt hade de behövt mig när syster skulle gå spåret sen...då hade hon tagit första pinnen direkt...utan att strula runt först. Hon hade inte gått av spåret och kollat där några andra hundar sprungit runt i hennes spår (fast ok...hon löste det helt bra själv sa matte).

OCH sist men inte minst hade matte aldrig varit så klantig att hon hade kastat upp belönings bollen i trädet..om jag varit med!


   -matte, varför kastade du bollen dit upp???


  


Ja, ni ser...de klarar sig inte utan mig  .



Hej hopp!

 
 
Laika

Laika

4 mars 2012 12:19

Haha, det kanske är något med hussar och mattar och deras dåliga kastegenskaper... Jag har också varit med om det! Fortsätter dom så där kommer träden i skogen snart att se ut som julgranar :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

4 mars 2012 21:20

Hm? Trodde din matte att syster var en fågelhund? Nästa gång MÅSTE du följa med... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kim

Kim

4 mars 2012 22:37

Men vet du, det är mycket svårare än man tror, när det är på riktigt. Det fungerar perfekt på träning, men när det är allvar går allt åt pipan.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

 
 Rudi

Rudi

4 mars 2012 22:44

Så klart du ska med och spåra nästa gång! Det är ju så attans kul! Min matte slängde ju nyss upp min kong i ett träd, det är nåt mattar bara gör, förstår du!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rasmus

Rasmus

5 mars 2012 08:17

Här har vi en till matte som gillar att sikta på träden… sist tog det över en timme då matte vägrade att lämna min favvoboll och tur att hon var så envis, för till slut lyckades hon få ner den med mitt koppel, vovv.

Nä, nu ska jag inte störa dig mer, du får zuzza vidare….Tasskramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av smulansvarld - 19 februari 2017 20:52


Här kommer en liten kvällshälsning från mig. Eftersom här fortfarande är tomt så kör jag på     Idag var jag o mina kompisar ut i skogen o spårade och sprang runt o busade på en skogspromenad. Jag må vara liten men en jobbande hund är jag minsa...

Av smulansvarld - 18 februari 2017 10:20


God Lördag på er!   Humlesurr här igen...för några smulor syns inte här?   Men desto roligare för mig     Ni minns väl hur söt jag är va??       Här sitter jag med en liten rosett jag fick på en rallytävling förr året   ...lr us...

Av smulansvarld - 11 september 2015 22:03


  Hej på er, här kommer Humlan surrande igen!  Än så länge tycks jag inte blivit upptäckt så då måste det väl vara ok  att surra runt här!😏😜   Humlan over and out!   ...

Av smulansvarld - 2 september 2015 20:02


Humlan här   Dax att busa här inne igen.... verkar inte som den där Smulan märkt nåt än??           Humlan over and out!     ...

Av smulansvarld - 28 augusti 2015 11:32


Nämen...det här var ju skoj!   Jag har just kapat Smulans blogg   Och hade hon varit här hade hon säkert skrikit högt !!     Och vem är då denna inkräktare? Jo jag heter Humlan OCH är den sötaste lilla varelsen ever!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards