smulansvarld

Alla inlägg den 30 december 2011

Av smulansvarld - 30 december 2011 17:49

Idag blev det en eftermiddagstur ut i skogen och vädret var hur härligt som helst  

Då trivs smulor...


 


Vi följde vägarna ett tag men sen tyckte matte vi skulle gå rätt in i skogen och hitta stigar där OCH det tycker både syster och jag är jättekul!

Springa i mjuk mossa, hoppa över vattenfyllda diken...ja inte jag då, vid dom får matte hjälpa mig...och syster hittar stora stenar att ha som trix=godis stenar.


 


För mig är det berg!  Men jag brukar stå under så snor jag godiset syster missar ta,hihi..


Det blev en lång runda över stock och sten.


  


     Med många härliga soliga platser...nu önskar jag bara det hade varit varmt med...


.....fast matte säger jag kan låta det nya året börja först innan jag tjatar om det  



Av smulansvarld - 30 december 2011 10:33

Jo jag var rätt duktig på gårdagens spår..det enda busiga matte tyckte jag gjorde var att sno grejer i bilen...där jag såklart fick sitta o glo medan syster jobbade!


Men jag plockade ju bara fram pinnarna jag tyckte matte kunde lägga i mitt spår  ...


  


...men näe hon gick inte på det, när hon såg hur jag gnagt på dom.


Iallafall fick jag springa med när matte la systers långa spår, som en liten störning för syster.

Och hon fixade det galant och fokuserade xtra noga, så matte var nöjd.

Sen var det dax för mitt..


 

...här står jag redo för jobb. 


Mitt spår gick  lite längre än vanligt och med 2 böjar och med bara ett slut och min skål med korv (typ 2 skivor...suck vad matte e snål!)

Först var jag lite slarvig i starten och gick tbx och stirrade på matte...tyckte hon kunde visa mig lite... men hon stod bara tyst,hm.

Så jag fortsatte framåt och det var spännande för jag visste ju inte vad lr när jag skulle hitta nåt.

Vid första böjen vände jag mig mot matte igen och undrade om hon kunde hjälpa till, men om igen stod hon där bara tyst.

Tydligen skulle jag få göra allt själv..så det var bara att jobba vidare och oj vad duktig jag var...om jag får säga det själv! Ja, matte tyckte det med  .


Här hittar jag slutet...


  


     ..efter korven blev det lek o bus med ulltrasan!


Var en nöjd och trött smula som kom hem sen...


Hej hopp!


Ovido - Quiz & Flashcards