smulansvarld

Alla inlägg den 16 december 2011

Av smulansvarld - 16 december 2011 21:11

Åh vad man blir trött av att surfa vid datorn... nu tror jag det är bäst jag kryper till kojs innan jag somnar helt här...



  



Sov gott! 

Av smulansvarld - 16 december 2011 16:12

Matte förstår inte varför jag alltid ska vägra följa med ut...hon vet jag har skoj sen iallafall.

Så även idag, är jag tvungen att erkänna  ...


Så kul att jag ville ta en lååång runda och minsann tittade solen fram i början lite grann och vi hade uppehåll hela vägen  .


Men däremot var det kladdigt värre på skogsvägarna och stundoms stora sjöar för mig.


  

....matte HJÄLP!


  


Matte fick lotsa mig tbx och runt de vattenfyllda hjulspåren...syster tyckte jag var lite korkad och att jag spelade ömklig för att få uppmärksamhet bara.



  

- Halllåååååååååå! Hur lång tid ska ni ta på er för att runda en pöl!?



Snick snack ,runt kom jag och sen hjälpte jag matte hitta den perfekta julgranen!

Lr vad tycks? Precis så perfekt den kan bli (lr dom...där var flera att välja på).


   

..nu menar jag inte den torra risiga saken framför mig, utan alla de gröna fina bakom.



Vet inte riktigt om matte tyckte detsamma dock, hon bara tittade på mig konstigt? 

Det blev iallafall ingen. 


När vi kom tbx till bilen kom där en dam med en liten vit hund som tyckte vi var roliga, lr ja.. mig och syster iallafall  för vi var sån kontrast till varandra i storlek.

Hennes lilla hund var inte blyg alls, hälsade nyfiket på oss bägge. Men jag tyckte nog hon behövde en utskällning först, men sen var hon helt ok..men hon var mer intresserad av syster än mig?

Sen öppnade damen sin baklucka på bilen och från ingenstans kom ett helt gäng andra små hundar springandes OCH då blev det för mkt! Då hoppade jag upp i mattes knä!


Så den inte så lockande skogsturen blev en händelserik runda trots allt  .


Och inte blev den sämre av att sitta i knät på matte, hemma i soffan sen och tigga mumsig fika!


  




Hej hopp!






Av smulansvarld - 16 december 2011 13:05

Än sålänge har matte bara hållt på med julbestyr och inte haft tid för mig (..ja ja oss då) så för min del har jag snusat gott under tiden.



 


Men nu verkar det som om hon har planer för oss? Skogen i regnet hm, inte lockande direkt.

Mig ska hon allt få truga för jag ska komma ut, om än jag VILLE göra nåt...


  

..Gäsp...


  

..jag låtsas att jag inte ser...


  

...om jag ligger så här och ser näpen ut slipper jag nog?


Nähä, inte hjälpte det, ut måste man sa matte och nu står man här med jackan på..redo för eländet.



Ovido - Quiz & Flashcards