smulansvarld

Alla inlägg under maj 2012

Av smulansvarld - 13 maj 2012 13:06

Och se det blev precis som vädergubbarna spådde...sol sol och sol . Kanske inte såååå varmt men vem e inte glad bara att det blev soligt!

Och se hur fint det börjar bli nu när allt börjar bli grönt igen.


   


Så alldeles strax beger vi oss ut på en långrunda och med fika i ryggsäcken för matte bakade och allt minsann?!


    



Hej hopp!

Av smulansvarld - 12 maj 2012 12:10

Imorse begav vi oss ut för att spåra och det hemska vädret de sa vi skulle haft igår fick vi minsann idag istället. Det var regnigt och blåste så hemskt så det blev spårning med tröja på,brrr.


Syster fick ett spår som gick både upp och ner i en dalgång,med klurigheter men bara några få apporter i och först hade hon väldans svårt att betsämma sig för rätt håll i spårupptaget men när hon väl hittade rätt gick det i full fart runt. Alla apporter och slutet hittades och klurigheterna löste hon oxå.

Mitt var alls inte så svårt och svårt att bestämma håll hade jag absolut inte  ...


  


Så jag gjorde mig verkligen förtjänt av en smarrig belöning!

Sen blev det uppletande med den stora dattenallen (bla) till syster . Och faktiskt är jag imponerad av vilken fart hon får ut redan på första skicket (det är där syster haft lite problem med farten,på första skicket .)...tänk,jag behövde inte ens jaga ut henne..


Efter skogen åkte vi och handlade och där fick matte en lapp om Vårdcentralens Dag och dess aktiviteter som man kunde gå och titta på under dagen.

Och titta här vad dom har!!?


  


En nalledoktor!!

Så nu har jag samlat ihop mina nallar och ska säg till matte att vi ska ta med dom dit....



  




Hej hopp!



Av smulansvarld - 11 maj 2012 17:29

Kan ni tänka er..solen kom! Det lönar sig att stirra ut genom fönstret från bästa platsen i soffan  !

Så den dagliga långrundan blev i helt skapligt väder. En vända lydnadsträning för syster blev det såklart med..det är mkt nu när tävlingarna är igång.


Så det är ett strängt jobb jag har,all denna störning de måste ha...kanske ska börja ta betalt i smaskiga tuggben?

Nåväl jag får göra en plan men nu är det dags för "all" min kvällsmat  ..


  



Hej hopp!

Av smulansvarld - 11 maj 2012 07:27

Fredag morgon och det är grått och regnigt ute...inget vidare väder för en soldyrkande Smula  . Får se vad dagen kommer erbjuda fortsättningsvis vad gäller både skojiga äventyr OCH väder...


Hej hopp!

Av smulansvarld - 10 maj 2012 11:15

Så har jag tränat igen.....





 

Av smulansvarld - 9 maj 2012 12:40

Idag såg vi massa otäcka varelser...enligt matte. Först ut var en massa möss i en torr ris o gräshög utmed skogsvägen.

Matte trodde jag o syster hade fått nys på en orm när hon såg oss nyfiket titta ner i diket där det prasslade spännande, så hon hojtade på oss att gå därifrån.

Men när hon själv kikade ner där det prasslade hoppade hon högt och sprang därifrån högt tjoande!?

Det var inte bara en mus, det kryllade av dom?? Så därifrån sprang matte med oss snabbt  .


Sen när vi kom traskande på en annan väg höll hon på att sätta foten på den här rackaren....


  


Så det var en skogspromenad full av en skuttande,hoppande o vilt flaxande matte...Och syster o jag hade jättekul!



Hej hopp!


Av smulansvarld - 9 maj 2012 08:16

Idag regnade det, ja det hade nog redan gjort det medan jag sov och nu var det sånt stilla regn (än sålänge....)

oh vet ni..det kändes mkt varmare nu efter regnet? Kanske vi slipper det kalla vädret nu då?


Hej hopp!



Av smulansvarld - 7 maj 2012 11:32

Skogspromenad med träning stod på schemat idag...igen. Allt skulle ju testas från helgens kurser för syster, så det blev ett uppletande först. Och gissa vad matte drog med ut i skogen...systers stora datte nalle?

 Tydligen fick det den effekten matte var ute efter för jisses vilken fart hon hade ut på första skicket!!


Efter uppletandet traskade vi en runda rätt ut i skogen, inga vägar idag tyckte matte och vi höll med  ...


Sen avslutade vi allt på en gräsplan med lite lydnadsträning.. efter det var det gott att bara sitta i solen och njuta....



  


  



Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards