smulansvarld

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Spår och sjukstuga...

Av smulansvarld - 12 maj 2012 12:10

Imorse begav vi oss ut för att spåra och det hemska vädret de sa vi skulle haft igår fick vi minsann idag istället. Det var regnigt och blåste så hemskt så det blev spårning med tröja på,brrr.


Syster fick ett spår som gick både upp och ner i en dalgång,med klurigheter men bara några få apporter i och först hade hon väldans svårt att betsämma sig för rätt håll i spårupptaget men när hon väl hittade rätt gick det i full fart runt. Alla apporter och slutet hittades och klurigheterna löste hon oxå.

Mitt var alls inte så svårt och svårt att bestämma håll hade jag absolut inte  ...


  


Så jag gjorde mig verkligen förtjänt av en smarrig belöning!

Sen blev det uppletande med den stora dattenallen (bla) till syster . Och faktiskt är jag imponerad av vilken fart hon får ut redan på första skicket (det är där syster haft lite problem med farten,på första skicket .)...tänk,jag behövde inte ens jaga ut henne..


Efter skogen åkte vi och handlade och där fick matte en lapp om Vårdcentralens Dag och dess aktiviteter som man kunde gå och titta på under dagen.

Och titta här vad dom har!!?


  


En nalledoktor!!

Så nu har jag samlat ihop mina nallar och ska säg till matte att vi ska ta med dom dit....



  




Hej hopp!



 
 
Ludde

Ludde

12 maj 2012 14:38

Oj! Vilka duktiga spårhundar! Mina gamla nallar är visst redan begravda! Tror du att det är för sent att ta dom till nalledoktorn då? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Laika

Laika

13 maj 2012 10:40

En sådan nalledoktor behöver jag med. Helt underbart att se hur era nallar ser ut säger matte. Hon skrattade åt att den lille har bomull på sin mage och ena skon som nästan trillat av.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av smulansvarld - 19 februari 2017 20:52


Här kommer en liten kvällshälsning från mig. Eftersom här fortfarande är tomt så kör jag på     Idag var jag o mina kompisar ut i skogen o spårade och sprang runt o busade på en skogspromenad. Jag må vara liten men en jobbande hund är jag minsa...

Av smulansvarld - 18 februari 2017 10:20


God Lördag på er!   Humlesurr här igen...för några smulor syns inte här?   Men desto roligare för mig     Ni minns väl hur söt jag är va??       Här sitter jag med en liten rosett jag fick på en rallytävling förr året   ...lr us...

Av smulansvarld - 11 september 2015 22:03


  Hej på er, här kommer Humlan surrande igen!  Än så länge tycks jag inte blivit upptäckt så då måste det väl vara ok  att surra runt här!😏😜   Humlan over and out!   ...

Av smulansvarld - 2 september 2015 20:02


Humlan här   Dax att busa här inne igen.... verkar inte som den där Smulan märkt nåt än??           Humlan over and out!     ...

Av smulansvarld - 28 augusti 2015 11:32


Nämen...det här var ju skoj!   Jag har just kapat Smulans blogg   Och hade hon varit här hade hon säkert skrikit högt !!     Och vem är då denna inkräktare? Jo jag heter Humlan OCH är den sötaste lilla varelsen ever!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards