smulansvarld

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av smulansvarld - 1 maj 2012 18:26

Eftermiddagen bjöd på lång härlig skogstur igen. Men nån fika med blev det inte idag för igår när matte skulle sätta sig i gräset och duka upp medhavd fika, så såg hon hur det kryllade av spindlar, kryp  och en ödla...och såklart sprang hon hojtande upp och så blev det att packa ner fikat igen  .

Så idag var inte ens lönt att tänka tanken fika, för idag sprang vi på den här...


  


Det var nästan så jag inte fick behålla min pinne jag hittade längre fram på promenaden, bara för att hon trodde allt var ormar och andra kräldjur efter det!


Lite distraherad blev hon iallafall när hon såg det här fina ekipaget komma travande förbi oss.


 


Så sen avslutade vi med en liten stund i solen iallafall, matte sittande aningen högre...


  


Nu ska vi avsluta dagen med "spa" behandling, syster och jag  .



Hej hopp!

Av smulansvarld - 1 maj 2012 12:15

Förmiddagen började med spår idag. Jag ett enkelt och syster fick väl ett rätt ynkligt litet och enkelt tyckte hon med... Fast så kom matte på den briljanta idén att jag kunde få springa med när dom två skulle gå systers!

En utmaning för alla tre tyckte matte...

Och det tyckte jag var jätte kul men tro för den del inte att syster (lr matte heller för delen....) delade nåt godis med mig inte!!! Taskpellar!

Syster spårade som bara den och jag hann faktiskt inte med..jag sprang med matte där bak efter linan vilket hon tydligen uppskattade för när syster hittade slutet blev jag äntligen bjuden på gottis  .


Så alla var vi nöjda efter det spåret  .


Och idag har vi ännu mera strålande väder,helt blå himmel och härligt värmande sol...åh vad gott att ligga och mysa på gräset nu! Det perfekta chihuahua vädret....

  .


Hej hopp!



Ovido - Quiz & Flashcards