smulansvarld

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

1 maj fortsättn.....

Av smulansvarld - 1 maj 2012 18:26

Eftermiddagen bjöd på lång härlig skogstur igen. Men nån fika med blev det inte idag för igår när matte skulle sätta sig i gräset och duka upp medhavd fika, så såg hon hur det kryllade av spindlar, kryp  och en ödla...och såklart sprang hon hojtande upp och så blev det att packa ner fikat igen  .

Så idag var inte ens lönt att tänka tanken fika, för idag sprang vi på den här...


  


Det var nästan så jag inte fick behålla min pinne jag hittade längre fram på promenaden, bara för att hon trodde allt var ormar och andra kräldjur efter det!


Lite distraherad blev hon iallafall när hon såg det här fina ekipaget komma travande förbi oss.


 


Så sen avslutade vi med en liten stund i solen iallafall, matte sittande aningen högre...


  


Nu ska vi avsluta dagen med "spa" behandling, syster och jag  .



Hej hopp!

 
 
Laika

Laika

1 maj 2012 20:50

Hihi, ja dom där krypen och tingen brukar min matte skrika över. Jag fattar inte så mycket av det där, men hon drar och rycker i mitt koppel vid dom tillfällena ska du veta.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny o Brio

1 maj 2012 21:25

Oooooj! Vad mycket det har hunnit hända hos dig på ett par dagar: Kusinkatter, vetten, ormar och spår.

 
Kasper

Kasper

1 maj 2012 22:57

Åh, va du va duktig hos vetten! Du är ju MYCKET modigare än matten din som skriker för lite spindlar och ödlor och ormar och sånt... (Hehehe - mattar är ofta såna, det ser jag minsann på min...)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

1 maj 2012 23:26

Jo du, nu vaknar alla skogens kryp och krälisar. Förstår inte att mattar ska vara så sjåpiga... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av smulansvarld - 19 februari 2017 20:52


Här kommer en liten kvällshälsning från mig. Eftersom här fortfarande är tomt så kör jag på     Idag var jag o mina kompisar ut i skogen o spårade och sprang runt o busade på en skogspromenad. Jag må vara liten men en jobbande hund är jag minsa...

Av smulansvarld - 18 februari 2017 10:20


God Lördag på er!   Humlesurr här igen...för några smulor syns inte här?   Men desto roligare för mig     Ni minns väl hur söt jag är va??       Här sitter jag med en liten rosett jag fick på en rallytävling förr året   ...lr us...

Av smulansvarld - 11 september 2015 22:03


  Hej på er, här kommer Humlan surrande igen!  Än så länge tycks jag inte blivit upptäckt så då måste det väl vara ok  att surra runt här!😏😜   Humlan over and out!   ...

Av smulansvarld - 2 september 2015 20:02


Humlan här   Dax att busa här inne igen.... verkar inte som den där Smulan märkt nåt än??           Humlan over and out!     ...

Av smulansvarld - 28 augusti 2015 11:32


Nämen...det här var ju skoj!   Jag har just kapat Smulans blogg   Och hade hon varit här hade hon säkert skrikit högt !!     Och vem är då denna inkräktare? Jo jag heter Humlan OCH är den sötaste lilla varelsen ever!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards