smulansvarld

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av smulansvarld - 30 maj 2012 12:42

Idag är det skiftande väder, först regn sen blev det strålande sol och lagom till vi kom hem igen tornade svarta moln upp sig.  Nästan så det ser ut som åskan kan dyka upp igen?


Men vi hade iallafall kul på våran fm tur. Annat var det igår....

Då regnade det och kallt var det med, så matte satt på mig min regnjacka som hon tycker jag e så söt i och tyckte dessutom att hon var så omtänksam....stön.

Men när vi kom där ute i skogen så gjorde jag som i vintras, gick och tjurade under bilen. Matte och syster försökte med lock och pock att få mig att komma fram så vi kunde gå vår runda.

Men näpp, jag tvärvägrade.

Det slutade med att matte halvt fick krypa under bilen för att få fram mig...sen gick vi. NOT!

Nej  inte jag inte, jag stod tjurigt och vägrade ta ett steg framåt. Då äntligen tog matte av mig den urfåniga regnjackan!

DÅ sprang jag, hej o hå för att slippa alla tramsiga kläder!

Så det slutade med en nöjd och glad Smula och en muttrande matte .


Här kommer en liten film på hur kul man kan ha ibland....




 



 


Ovido - Quiz & Flashcards