smulansvarld

Alla inlägg under maj 2012

Av smulansvarld - 22 maj 2012 12:36

Idag hade matte med kameran ut på skogsrundan och eftersom vi var ute väldans tidigt blev det en långrunda. Tanken var att hon skulle ta roliga bilder på oss på en äng full av maskroser...men det var väldans fattigt med dom där maskroserna..och varken syster lr jag hade spring i benen just då.

Så det blev stillsamma bilder lr en o annan gräsrullningsbild...







Men sen när vi kom tbx till bilen, då blev det fart på oss båda två, för då var det dax för lite lydnadsträning och  såklart kunde jag inte låta bli att störa... .

Matte filmade lite fjärr på syster och nog hann jag både en och två vändor framför kameran jag med ....

Ska se till att hon gör en bra film av godbitarna på min störning idag .



Hej hopp!  

 

   

   

   

   

 

Av smulansvarld - 22 maj 2012 08:20

Jippii, sol igen OCH varmt..åhh vad jag ska gotta mig .. Syster Yster ska nog få träna på att orka hålla fokus även när det e varmt..och då ska sitta och njuta i solen. 

Nåt jaga runt och störa tänker jag inte göra idag.  Så nu lite frukost sen ut i skog och mark !



Hej hopp!  

Av smulansvarld - 21 maj 2012 12:21

Sol och varmt blev det verkligen igår och idag fortsatte det härliga vädret! Det blev en lång runda runt en sjö där ute i skogen med bästa kompisarna. Och då det blev mkt bad minsann...ja inte jag inte,näe fy bubblan...inte syster heller, hon bara ska dricka allt.

Men de andra två,hjälp vad de kastade sig i vattnet stup iett!?!

Förstår inte hur det kan vara såååå kul? Nä,blöt om tassarna vill då inte jag bli..


Fullt av skolbarn var där med som gick nånslags tipspromenad, och då och då ville dom heja på oss men näe jag föredrog allt att bara få trippa runt där i solen...jag menar, bäst att passa på när den äntligen är här och värmer så gott  !


Hej hopp!

Av smulansvarld - 19 maj 2012 12:08

Alltså jag bara säger...vi små vi är söta vi och borde få charmpoäng så det förslår !

Nu har jag suttit och tittat på den lille welsh corgin på vm lydnaden och såååå söt och duktig den var..precis som jag alltid är.

När det var apporterings dirrigering sprang den åt rätt håll (höger) och fortsatte till utgången, där övervägde den om den skulle gå ut lr göra matte till lags såg det ut som....det är mina takter det 

Tänk sen rutan...för den lille var det ju typ en mil att springa,men det var inga problem,javisst e vi små söta ....


Jo en sak till...jag tar tbx det om sol och fint väder, nu är här grått och vad det ser ut som hänger regnet i luften?



Hej hopp!

 

Av smulansvarld - 19 maj 2012 08:08

Det verkar bli riktigt fint väder idag men jag har bara varit ute en morgonrastning snabbt och sen blev det frukost med vm lydnad . Igår gick det riktigt bra för de svenskar som startade i fredagens grupp och idag följer vi med spänning resterande svenska ekipage.


Matte tycker det var kul att se att där var några schäfrar med oxå...men näääe inga chihuahuaor??

Däremot såg vi en welsh corgi..och dom är ju rätt små med..


Fast nu sitter vi ju inte bara här, nä då...skogstur och syster träning blir det med. Oj, nu låter det banne mig som syster yster är på vm planen...det ylas och gnälls som en sann schäfer .... ja jag både är här och har ett öga på vm med 


Som om inte det skulle vara nog får det bli en bild på mina fina rusningar till konen.....



   



Hej hopp! 


  

Av smulansvarld - 17 maj 2012 20:10

I helgen är det VM i lydnad, nåt som som kan va spännande att följa. Iår går det av stapeln i Salzburg och för er som vill följa det live, finns här länken...


Själv ska jag bänka mig och heja på våra duktiga lydnadsekipage!



  



Hej hopp! 

Av smulansvarld - 16 maj 2012 11:47

Ibland har man tur med vädret. Det började rätt hyfsat med sol dis men matte trodde det kunde bli en riktigt fin dag, så vi begav oss ut i skogen.

Där knatade vi runt en längre runda och sen var det dax för lydnadsträning. Mkt spring blev det för mig, för det var mkt störning matte ville ha och jag är ju inte nödbedd jag inte...inte när man lätt kan fånga systers godis som kommer flygande i luften 


Matte märkte inte hur mörk himlen hade blivit och så bara kom det..ösregnet. Men vi hann göra vad vi skulle och var redan på väg in i bilen... ja, ibland har man tur .


Så nu ligger vi här och gottar oss, var och en av oss (ja inte matte då....) med sin egna sovstil....



  


  




Hej hopp!


  

Av smulansvarld - 15 maj 2012 08:16

Igår låg jag här och funderade...har ni sett hur gigantisk tunga syster har? Och mestadels hänger den alltid som en bauta slips ur munnen på henne!



Undrans varför hennes tunga alltid hänger ur munnen, får den inte plats lr?? Kan jag inte riktigt tro heller, för jag menar..kolla in hennes jättegap!

Min tunga hänger ju aldrig så och ändå säger matte alltid att ingen hund har nog längre tunga än en chihuahua?

Ja ibland får man nåt att fundera över  ..... 



Hej hopp!

 

Ovido - Quiz & Flashcards