smulansvarld

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Spring för livet- Déjà vu.....

Av smulansvarld - 17 mars 2012 11:50

Matte upptäckte en sak idag..för en stund sen gick hon och jag ut på en promenad här hemma själva,utan syster.

Inte för att jag var så road för duggregnet hade ökat på och varför ska man tvunget ut då?


Iallafall upptäckten matte gjorde var att när där kom en kille joggandes med sin flatte mot oss blev jag himla rädd och ville springa därifrån. Inte bra alls, för tydligen har min skräckupplevelse i höstas satt sina spår såg matte nu. HÄR kan ni läsa om det hemska äventyret!

Matte sa vi måste träna på hundmöten i olika former och utan att alltid syster är med, för då är jag minsann kaxig säger hon?


Så nu blir det terapi för liten Smula, matte får leta småväxta kompisar till mig med så jag kan umgås på lite mer lika villkor  ...blir ju inte gärna så med bara stora kompisar  .


Hej hopp!





 
 
Rasmus

Rasmus

17 mars 2012 16:49

Förstår precis hur du känner för här är man livrädd för Staffen som anföll mig för några år sedan och denna Staffe tål man här bara inte :(

Nospuss ;)

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ludde

Ludde

17 mars 2012 19:58

Klart att matten kommer att hitta lite småkompisar till dig. Lite övning i att möta stora springande kompisar kanske kan vara kul det med? Jag skulle nog gilla det i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

17 mars 2012 23:53

Det var en otäck händelse, i höstas, men oj, så smart du var!
Men se det positivt - nu får du tydligen börja träffa fler kompisar, lite mer i din storlek. :)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Laika

Laika

18 mars 2012 13:29

Oj, hjälp så läskigt, men ett oerhört smart drag utav dig att springa till bilen. Inte roligt när sådant sätter sig. Klart man blir rädd och misstänksam. Men du har ju en stor och snäll syster och jag lovar dig att det finns fler stora och snälla vovvar överallt. Så det kommer att ordna sig med lite övning ska du se. Och vovvar i sin egna storlek är jättebra att bli vän med :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny O Brio

21 mars 2012 14:56

Åh! Inte kul att vara rädd! Typiskt tokigt det kan bli! Vad bra att ni fick träna lite senare i veckan på chihuahua-pinschern... Jag tror att Brio och du skulle ha kul, men vi bor nog en bra bit ifrån varandra tror jag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av smulansvarld - 19 februari 2017 20:52


Här kommer en liten kvällshälsning från mig. Eftersom här fortfarande är tomt så kör jag på     Idag var jag o mina kompisar ut i skogen o spårade och sprang runt o busade på en skogspromenad. Jag må vara liten men en jobbande hund är jag minsa...

Av smulansvarld - 18 februari 2017 10:20


God Lördag på er!   Humlesurr här igen...för några smulor syns inte här?   Men desto roligare för mig     Ni minns väl hur söt jag är va??       Här sitter jag med en liten rosett jag fick på en rallytävling förr året   ...lr us...

Av smulansvarld - 11 september 2015 22:03


  Hej på er, här kommer Humlan surrande igen!  Än så länge tycks jag inte blivit upptäckt så då måste det väl vara ok  att surra runt här!😏😜   Humlan over and out!   ...

Av smulansvarld - 2 september 2015 20:02


Humlan här   Dax att busa här inne igen.... verkar inte som den där Smulan märkt nåt än??           Humlan over and out!     ...

Av smulansvarld - 28 augusti 2015 11:32


Nämen...det här var ju skoj!   Jag har just kapat Smulans blogg   Och hade hon varit här hade hon säkert skrikit högt !!     Och vem är då denna inkräktare? Jo jag heter Humlan OCH är den sötaste lilla varelsen ever!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards