smulansvarld

Alla inlägg under februari 2012

Av smulansvarld - 23 februari 2012 12:11

Nu är det inte mkt snö kvar, lite i vrårna på gräsmattorna här hemma..det mesta regnade bort igår  men såklart borta i skogen ligger det fortfarande kvar mer och dessutom is,is och is. 


Men vi tog oss ut på en liten skogsrunda iallafall och sen fick syster ett rejält uppletande. Jag fick hjälpa till att valla korridoren och sen sprang jag med syster ut på varje skick. Tja iallafall en bit...

Och när hon hämtat allt och hon fick sin pastej som belöning stod jag under näsan på henne och norpade allt den slarvern spillde  ...vid såna tillfällen är jag snabb som en vessla.


Nu ska jag fortsätta lira boll med den stora tennisboll jag snodde bland uppletande grejerna...



  


  


  


  



Hej hopp!


Av smulansvarld - 22 februari 2012 11:29

Igår efter att matte tryckt in alla nallar etc i tvättmaskinen så satt jag kvar och övervakade min lilla råttas tvångstvättning.


  

...jäklar vad det snurrade!?


  

....och ännu mer..


  

...och skummiga blev dom..


  

Men vad rena dom blev!



Hej hopp!





Av smulansvarld - 21 februari 2012 12:37

Idag hade matte städ dille och drog fram kassen med uppletande grejorna, allt skulle tvättas.

Så vad kunde vara roligare än att förse sig med lite nya kul nallar o dyl. från den kassen...


  


  Sagt och gjort...jag tog en brun råtta och smög försiktigt förbi matte...


  


Och vem tror ni kommer och lägger sig i då...jo syster, men har jag tagit den är den MIN!!!


  


Då kommer matte och samlar ihop våra nallar som hon tycker är äckligt smutsiga och hivar in dom med i tvättmaskinen!!! Va, min vita råtta...jag försökte hjälpa den ut ur maskinen men matte var bestämd, den skulle med i tvätten..


  


Blev faktiskt lite sur där. Kände för att demonstrera lite bara för det...så det gick ut över tennisbollarna..


  


  


....skala av dom lite, för det vet jag att matte inte gillar att jag gör  ..



Hej hopp!



Av smulansvarld - 20 februari 2012 10:59

...ja det var ungefär vad matte sa idag. Jag för min del har ingenting alls emot det, för solen lyser och fåglarna kvittrar igen  .

Och jag lyckades sno en matkula av syster..ja spiller man dom utanför får man skylla sig själv  ..


   Som ni minns är det ju lite skillnad i storlek, så jag är verkligen nöjd med min frukost idag.....


Nån skog blev det inte idag för matte ville inte skita ner bilen med en gång? Promenadrundan blev runt här hemmavid igen och halt var det!

På vissa ställen såg vi ut som bambi på hal is tyckte matte...som själv stod och tryckte bredvid på alla snökanter hon kunde hitta.


  

...ja, det gjorde syster faktiskt oxå ibland, fast hon försökte lura i mig att hon letade pinnar..


  

...tror hon jag går på det bara för att hon stirrar så ner i snön!!


  

Det var nog ändå jag som hade lättast att ta mig fram idag? Fördelen för att man e liten kan jag tro..


  


Och så här ser det ut på en del ställen OCH det gillar vi!


Hej hopp!


Av smulansvarld - 19 februari 2012 18:55

I middags for vi för att tvätta bilen och matte behövde dammsuga den inuti rejält för vi hade grusat ner den så hiskeligt allihopa...ja matte ska inte bara skylla på oss! Jag har nog sett hur hennes golv ser ut vid ratten, värsta grustaget!


Jag fick följa med till tvätthallen, men fick mest titta på inifrån bilen....


  


Efter det blev den en jätterunda runt omkring hemmavid i härligt solsken och bara asfalt på vägarna,härligt .

Utom ibland när det stod som sjöar och man fick plumsa igenom, ja tro inte matte var sjysst och bar mig över..hon tror ibland att jag är värsta brukshunden som tar sig igenom allt.

Men om hon nu vill att jag ska vara mer "flickig" i mitt sätt så är det absolut ett tillfälle när jag kan tänka mig att vara det..... så VARFÖR bar hon mig inte då!? 


Sen kom då den efterlängtade stunden.....och vad jag njöt !


   


    



    


  


Mumsigt var det så det förslog! Men matte tog tyvärr det och gav tbx det till syster igen...ja säg den glädje som består



Hej hopp!

 

Av smulansvarld - 19 februari 2012 09:17

Godmorgon, idag har jag mkt att göra...ordningen här hemma ska återställas, syster får ju inte tro hon kan göra vad hon vill! Det roligaste ska allt bli att sno benet ...


Idag regnar det oxå men inte alls så mkt...än? Härliga är ju att nu ser jag gräs under en del träd 

Men nu är det dax för frukost, om än en sen sån... men det är ju söndag och sovmorgon ...



Hej hopp!  

Av smulansvarld - 18 februari 2012 17:47

Nu är man allt trötter efter all dagens slit...så det är läge för att gosa in sig och bara slappa ikväll..




....inte ens sno systers tuggben orkade jag...men det kommer ju en dag imorgon med .



Hej hopp!  

 

Av smulansvarld - 18 februari 2012 13:38

Här kommer lite bilder på min dag i jobbets tecken. Kan lätt bli långtråkigt men vad gör man inte för att ha koll på att jobbets sköts....


     


     


Och vad ser jag dessutom? Syster har tassat in här och tar plats, grr!

Ska sno hennes tuggben när jag kommer hem för det...



Hej hopp!


 

         

Ovido - Quiz & Flashcards