smulansvarld

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av smulansvarld - 17 februari 2012 18:39

Det blev en solig skogsrunda och det var riktigt gott där i solen .  Snön töade och det kändes som att gå i vispad grädde, fluffigt. Fast nu har jag ju aldrig traskat i nån grädde men jag hörde matte säga det.....


Sen har jag fått mina klor klippta, öronen rensade men slapp badet. Syster fick oxå genomlida samma behandling, fast hon tycks uppriktigt sagt njuta av det?! Hon ligger där i mattes knä som värsta pyttehund  .


Packa min res väska har jag med gjort, och jag drog med mig Herr Sork in i min bur som resesällskap...


  


  


Hoppas solen skiner imorgon med! Då kan jag sitta och sola mig där ute och säkert kan jag höra småfåglarna kvittra sådär vårigt igen   !



Hej hopp!


Av smulansvarld - 17 februari 2012 10:22

Igår blev det en enkel skogsrunda sen ägnade jag dagen åt att reta syster mestadels.

Alltid lika kul, speciellt att spara lite på mina tuggben och sen lägga mig mellan systers framben och tugga smaskigt och högljutt  .


Appropå skogsrunda...inte illa att få plogade vägar inne i skogen. Matte tyckte det var lyxigt värre.

Jag med faktiskt , för jag brukar gå tätt bakom syster lr matte för att de ska trampa upp stigar för mig...men nu var det ju kanon!



  


  

...normalt får jag hålla mig så här bakom syster för att få bra stig att gå på.


  


  


Syster ska ju klart alltid ut i värsta snödjupet och härja...


Idag får jag se vad matte tänkt ut för dagen...tycker mest hon går runt här och nyser och snorar igen????


Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards