smulansvarld

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av smulansvarld - 27 juli 2012 14:24

Sommar och sol, sånt här väder tycker Smulor om! Och det är väl det jag saknar med stugsemestern när det var fina soliga dagar, att kunna springa ut och in som jag själv vill..mest var det ut  ..


Stugan låg mysigt inbäddad mellan ängar och skog.


 


 


 På en väg med en fint gjord skylt där det stod....


 


Kanske var det därför matte inte hittade vägen så bra dit med Gps:en....


Och där i "Granebo" fanns det minsann massor med fina kottar, så matte plockade fickorna fulla på våra promenader . Jag tycker nog hon börjar gå till överdrift med de där kottarna nu?! .


 


Sen skojade vi till det och räknade in alla fågelholkar som satt runt om stugan, men matte tröttnade rätt kvickt....


 


Så ibland försökte hon sig på att fotografera tranorna som oftast höll till på ängarna runt om, men tja... jag tyckte mest hon lyckades skrämma iväg dom  .. men den här fastnade iallafall på bild (om än på väldans långt avstånd...)


 


En dag fick jag följa med in till Gamleby och strosa runt på gatorna där, men kan ni tänka er!?  Två damer skrattade så de kiknade när de såg mig trippa fram där på trottoaren, -" en sån liten plutte hund, kan de va sååå små" hörde jag allt dom sa... inte en chans att jag tycker jag är liten minsann!


Sen en annan dag när vi var ute på skogsvägarna, så fick matte syn på en liten padda. Då fick hon den lysande idén att hon skulle skoja med syster Yster.

Hon pekar mot paddan och ropar glatt till syster...och vad gör hon tror ni? Jo....

Vänder med ett skutt runt och trampar rätt på den stackars paddan!  Sen flög hon fyrfota upp och for iväg, för jo, syster är rädd för paddor och den kittlade säkert under tassen oxå!   


Men slutet gott allting gott, paddan reste sig upp, skakade lite på sig och kröp vidare....


Syster då? Jo hon sov gott när vi kom hem igen efter det äventyret....


 




Hej hopp!










Ovido - Quiz & Flashcards