smulansvarld

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av smulansvarld - 6 juli 2012 12:44

NU ÄNTLIGEN! Så har då äntligen mattes semester börjat  !

Vi började dagen med en promenad bort till min tvåbenta moster och vädret var väl inte det bästa men vi trodde nog vi skulle slippa regnet. Och jo det gjorde vi väl...ända fram till hennes dörr, för där öppnade sig himlen. Det gjorde ju inget, för nu skulle jag ju in och hitta en gosig pläd i nån soffa tänkte jag...

Men se nej då, för vi skulle traska vidare till ett konditori och det i det hemska regnet!

Och inte fick vi gå in i butiken sen heller, FAST det luktade ljuvligt gott därinne från och FAST jag så liten och näpen kikade in genom den öppna dörren!?

Däremot kom tanten på konditoriet ut när moster handlat och ville hälsa.....PÅ SYSTER  !!!!???

Mig tyckte hon var för pluttig, nä syster hon var en riktig hund hon, sa hon.

Hallå, ALLA vill ju alltid dutta med mig????!!


Men turligt nog fick jag desto mer uppmärksamhet av mosters barn när vi kom tbx hem. Jag lät inte syster komma i närheten alls, och jag spelade lite apa och var sockersöt och charmade alla så jag fick ALL uppmärksamhet...precis som det ska vara!


Sen busade vi i trädgården lite, och syster snodde deras tofflor och fick frispel?? Jag gjorde allt för att hålla henne i schack...



 


 


 


 



Det tog ett tag men sen lugnade hon ner sig..... 


 



I em ska vi träna och leta saker i skogen, så ja det här blir nog riktigt roligt...att matte har semester  !



Hej hopp!





Ovido - Quiz & Flashcards